Om du inte kan se innehållet av e-mailet, klicka här

PRESSRELEASE 2011-01-21

Hotel Diplomat, erhöll Den Stora Utmärkelsen i SSQ Award 2010!

SSQ Award, Scandinavian Service and Quality Award är Sveriges största kvalitetsutvecklings-program inom hotell- och konferensnäringen med utvärdering av närmare 2000 faktorer hos de deltagande företagen. Utmärkelsen SSQ Award 2010 delades ut i två kategorier under Mystery Shopping Dagen på Berns Salonger i Stockholm den 27 januari 2011.

Hotel Diplomat tilldelades SSQ Award 2010 i kategorin Affärshotell för att de uppnått det bästa undersökningsresultatet i sin kategori. Hotel Diplomat erhöll dessutom Den stora utmärkelsen SSQ Award 2010 för att de uppnått det bästa resultatet av alla deltagare oavsett kategori. Hotel Diplomat belönas med en inspirationsutbildning (som är) sponsrad av företaget Carola från Umeå.

SSQ Award 2010 i kategorin Konferenshotell delades ut till Comwell Varbergs Kurort. De uppnådde bäst undersökningsresultat inom kategorin Konferenshotell.

Umeå Folkets Hus erhöll två hedersomnämnanden i Marknads- och Medarbetarperspektiv och Comwell Varbergs Kurort erhöll hedersomnämnande i Miljöperspektivet.

Alla som medverkar i SSQ Award är vinnare! Syftet med SSQ Award är att ge varje deltagare en objektiv bedömning av företagets service- och kvalitetsnivå genom undersökningar som belyser styrkor och förbättringsmöjligheter. Samtliga deltagare får ett diplom som bevis på sitt aktiva arbete för en hög service och kvalitet. Prisutdelningen förrättades av Jan Stenberg, ordförande i SSQ Awards jury som utser hedersomnämnanden.

Fler bilder från prisutdelningen finns inom kort att hämta på www.ssq-award.com

För mer information, kontakta:
Jennie Fast
SSQ Award
jennie@ssq-award.com
Tel: 08-5118 5126

SSQ Award är Sveriges största kvalitetsutvecklingsprogram som ger alla deltagare en gedigen kartläggning av förbättringsmöjligheter och benchmarking med övriga deltagare. Alla deltagare får tillgång till resultaten online löpande under undersökningsperioden som pågår under mars-december, samt samlade i en pärm i samband med prisutdelningen.